Neptuni head

Vanliga frågor om MyClub

Här fyller vi på med information kring medlemssystemet MyClub!

Vad gör jag om jag har problem med MyClub?

I första hand kan man skicka ett e-postmeddelande till myclub@sjofartshuset.nu, i andra hand kan man ringa kansliet.

Varför har Neptuni Orden bytt medlemssystem?

Det tidigare medlemssystemet började bli gammalt och omodernt. Man vill avlasta kansliets medarbetare genom att ta bort manuella tidsödande arbetsuppgifter som lätt kan skötas med automatik i ett modernt system. Medlemmar ska även få en bättre överblick av sina uppgifter, kallelser och betalningar.

Varför valdes just MyClub?

MyClub är ett mångsidigt system som passar vårt verksamhetsbehov utan några större modifieringar. Det är kostnadseffektivt samt ett beprövat system av föreningar och ordnar som har en liknande verksamhet.

Hur skaffar jag mig ett MyClub-konto?

Man går in på sidan https://accounts.myclub.se/d/users/sign_up och fyller i sin e-postadress samt väljer ett lösenord (minst 8 tecken). E-postadressen ska överensstämma med den adress som redan finns registrerad i systemet. Om du är osäker på vilken adress du har registrerad kan du maila myclub@sjofartshuset.se.

Hur ska jag anmäla mig till föreningsmöten och logekvällar?

Du kommer fortfarande få ett e-postmeddelande med en kallelse, via en länk kan du tacka Ja eller Nej till inbjudan. Du kan även se vilka andra medlemmar som har tackat Ja eller Nej. Om du inte har tackat Ja kommer du att få en påminnelse när aktiviteten närmar sig. Om du har skapat ett MyClub-konto kommer du även direkt kunna anmäla dig via Mina sidor.

Hur betalar jag medlemsavgifter?

Medlemsavgifter kommer att skickas ut via E-post med en bifogad faktura. Du betalar den som man betalar vilken annan faktura, om man inte betalar kommer man att få automatiska påminnelser. Om du har skapat ett MyClub-konto kommer du kunna se alla dina fakturor som är betalda och icke betalda, samt ladda ner och skriva ut dom.

Hur betalar jag avgifter för föreningsmöten och logekvällar?

Efter du har deltagit på ett föreningsmöte eller logekväll kommer en faktura skickas ut i efterhand via E-post. Du betalar den som man betalar vilken annan faktura, om man inte betalar kommer man att få automatiska påminnelser. Om du har skapat ett MyClub-konto kommer du kunna se alla dina fakturor som är betalda och icke betalda, samt ladda ner och skriva ut dom.

Vad gör jag om jag byter adress, telefonnummer eller e-postadress mm.?

Du ändrar det själv på Mina sidor i MyClub.

Hur ser jag vilka andra som anmält sig till en aktivitet?

För att se vilka som har anmält sig till en aktivitet går man in på den kallelse man vill titta på. Under delen där man själv kan svara Ja/Nej på kallelsen finns fyra flikar (Inbjudna, Ja, Nej och Ej svarat) klicka på respektive flik för att se vilka medlemmar som har svart vad.

Nyheter via RSS
Levererat av MyClub